Skip to content

Kutatás: médiabrandek és újságírói brandek

by - 2012-11-19

Saska Saarikoski finn szakember a Reuters Institute for the Study of Journalism kutatási programjának keretében készített tanulmányt az újságírói brandek és a médiabrandek változó szerepéről.

A tanulmány azt a folyamatot elemzi, amelynek keretében az egyes újságírók személyisége, márkája felértékelődik miközben a kiadói és médiamárkák jelentősége halványul. A tanulmány szerint a digitális környezetben a médiamárkák jelentősége csökken, jelentős részben a terjesztési csatornák jelentőségének csökkenésével és az interface, a hordozófelületek olyan irányú átalakulásával amelyben a márkának kisebb szerep jut. Saarikoski szerint ez a folyamat azzal is jár, hogy az újságírói személyiség felértékelődése felértékeli a véleményeket is, mivel azok alkalmasak a személyiség megjelenítésére. A finn szerkesztő szerint a változás eredményeként az új korszak újságírója nem az intézményhez, hanem a követőihez, lájkolóihoz lojális és viszont – a közönség is a személyiségeket és nem a médiamárkákat követi (azaz ha az újságíró munkahelyet vált, nagyobb mértékben megy vele, mint korábban). Saarikoski arról is ír, hogy a régi újságírói értékeket, mint a komolyságra, a megbízhatóság, a kritikus szemlélet olyan új karakterjegyek veszik át mint a játékosság és elemzőkészség, a tények helyét pedig a tények új megvilágításba való helyezésének képessége és az inspiratív vitatkozó hajlam. A kutatás kérdőíves mellékletet és egy a finn Helsingin Sanomat (a magyar Sanoma Budapest tulajdonosa) kiadóban végzett esettanulmányt is tartalmaz. A 62 oldalas tanulmány teljes egészében itt olvasható.

Reklámok

From → Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: