Skip to content

Beszámolók a konferenciáról

by - 2013-04-10

A tegnapi, az etikus újságírás eszközeiről, a tartalom és a hirdetés közötti elmosódó határról, a válság okozta etikai veszélyekről szóló konferenciánkról jó néhány tudósítás megjelent (és még fog is feltehetően, ezekkel bővítjük majd a szemlét).

Mandiner: http://media.mandiner.hu/cikk/20130409_nadori_peter_a_sajtoszabadsagot_nem_lehet_elvenni

Kreatív: http://www.kreativ.hu/media/cikk/etikai_kerdeseket_feszeget_a_branded_content

MTI: http://www.hirado.hu/Hirek/2013/04/09/20/Kerekasztal_beszelgetes_az_etikus_ujsagirasrol_.aspx

Kultúra.hu: http://www.kultura.hu/letezik-etikus-ujsagiras

Köszönjük mindenkinek aki eljött!

Reklámok

From → Uncategorized

3 hozzászólás
  1. Rónai Gézáné permalink

    Kedves Weyer Balázs!
    Igaz az, hogy ön elfogadhatónak találja azt, hogy újságok a gazdasági helyzetük javítása érdekében külön jelzés nélkül közzétennének hirdetéseket, úgy, mintha cikkek lennének? Igaz, hogy a hirdetéseket úgy láthatnák az olvasók, hogy azok hiteles újságcikkek formájában jelennének meg? Igaz, hogy ön elvállalta ennek a módszernek kidolgozását? Kedves Balázs, ugye, csak arról van szó, hogy hazudik a jobboldal és ön valójában nem hajlandó részt venni az olvasók megtévesztésében?

    • weyerbalazs permalink

      Tisztelt Rónai Gézáné!

      Nem, nem igaz. Éppen azért szerveztük ezt az eseményt, mert aggasztónak tartjuk a tartalom és a hirdetés közötti határ kezdődő elmosódását, amelyet a gazdasági válság, a hirdetési piac válsága, a kiadók és a szerkesztőségek ezáltal növekvő kiszolgáltatottsága erősít. Ezért figyelünk erre oda, ezért beszélünk róla. Elfogadom ugyanakkor, hogy léteznek úgymond rugalmas, kreatív, innovatív, mégis etikus megoldások – a lénnyeg, a határ a közönség megtévesztésében, a transzparenciában, a tartalom autonómiájában van. Nem vagyunk ellensége az üzletnek, hiszen az teszi lehetővé, hogy az újságírók elláthassák a dolgukat és ezért fontos, hogy ismerjük az őket körülvevő üzleti környezetet. A kiadóknak, a hirdetési ügynökségeknek, az értékesítési szervezetkenk pedig ugyanígy tisztában kell lenniük üzleti döntéseik társadalmi kontextusával, az újságírói etika kereteivel. Remélem ez így érthető. Amennyiben a Magyar Nemzet tudósítására céloz kissé általánosítóan, abból mintha valóban az derülne ki, hogy elfogadhatónak tartjuk a reklám és a tartalom összeolvadását, jóllehet az eseményen ennek az ellenkezőjéről beszéltem én is, más tagjaink is (ennek azonban, az Ön sugallatával szemben, nem tulajdonítok világnézeti jelentőséget).

      • Rónai Gézáné permalink

        És akkor Aidan White sem mondta, hogy ezt egyáltalán nem szabad, mert a valóságról kell írni? Akkor vajon mire válaszolta azt, hogy ez az ötlet felér a sajtó öngyilkosságával? A hirdetések ma markánsan elválasztottak a cikkektől, a műsoroktól, és ez így van rendjén. Ha elmosódnának a hirdetések és a cikkek közötti műfaji és formai határok, ha nem lehetne különbséget tenni a kettő között, akkor valóban vége az újság olvasásnak, a tájékozódásnak. És akkor újságírókra sincs, ugye, szükség.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: